Anak 15 Tahun Memaksa Sang Ibu yang Sakit dan Kurang Mampu Belikan iPhone 6 untuk Kado Sang Pacar



Hotmagz – Perubahan zaman memanglah sudah mengubah pola pikir seorang jadi tak rasional. Beberapa orang memaksakan hasrat supaya tampak seperti orang berada walau sebenarnya situasi ekonomi tidaklah mencukupi. Peristiwa ini betul-betul berlangsung di Malaysia, seseorang anak berumur 15 th. memaksa ibunya cuma untuk beli iPhone 6 Plus 64GB yang bakal dijadikan hadiah untuk pacarnya.

Seperti yang dikisahkan seseorang pelayan counter tentang salah satu costumernya yaitu seseorang ibu yang datang dengan anaknya. Menurut keterangan si penjaga counter, keadaan kesehatan si ibu sangatlah memprihatinkan, hal semacam ini tampak dari kakinya yang tampak kesakitan waktu jalan dengan kata lain pincang.

Berikut ini cuplikan pembicaraan yang berlangsung pada sang pelayan counter, ibu serta anaknya ketika beli handphone itu.

Pelayan Counter :  Assalamualaikum makcik, kami ada set handphone, laptop dengan barangan rumah. Ada tiga cara bayaran, cash, kad kredit dan ansuran mudah.


Ibu : Kalau ansuran mudah macam mana cara dia?


PC : Kalau ansuran mudah, sediakan penyata gaji, salinan kad pengenalan dan penyata bank. Kalau malas nak pergi bank buat penyata bank, bagi je nombor akaun, saya buatkan penyata bank. Makcik nak apa, saya kirakan sekali bayaran bulanannya. Paling maksimum bayaran boleh sampai tiga tahun saja.


Anak : Okay bang, berapa eh sebulan untuk iPhone 6 Plus 64GB dengan Samsung Note 4?
PC : *terus ambil kalkulator kira* Okay, kalau dua handphone, RM296 untuk sebulan selama 3 tahun. (Sambil tersenyum aku tengok, muka makcik itu yang macam resah. Aku tahu makcik tu orang susah).





Anak : Okay, Ibu jadi eh? Boleh eh?


Ibu : (Hanya mampu mengangguk mengikut kehendak anak dia)


PC : Beli handphone sampai dua, satu siapa punya? Umur adik berapa?


Anak : Yang Samsung Note 4 itu saya punya, yang iPhone 6 64GB tu saya nak hadiahkan kepada makwe (pacarnya) saya bang. Minggu depan hari lahir dia. Umur 15.


PC : (Mengucap dalam hati, sambil geleng kepala. Ya Allah, macam ni sekali anak dia buat kat Ibu dia? Ibu dia yang bayar bulan-bulan, senang-senang je anak bagi kat makwe dia). Ibu dia terus keluarkan dokumen, aku tengok penyata gaji Ibu dia sebulan cuma RM950.





PC : Okay makcik, nanti saya proses. Dalam masa seminggu akan dapat jawapan lulus ke tak.


Ibu : Okay, baik dik. Terima kasih. (Dengan wajah seperti pasrah dengan kehendak anak dia)


PC : Sama-sama makcik. Datang lagi. (Aku senyum dengan rasa bersalah tengok keadaan Ibu dia yang kaki tempang berjalan keluar) iphone ini untuk hadiah pada pacarnya.

Kisah ini sungguh sangatlah miris, karena si anak yang tak memikirkan situasi orang tuanya yang tengah sakit, jadi mesti memenuhi hasrat untuk membelikannya handphone Samsung Note 4 untuk dia beserta Iphone 6 Plus 64 GB juga sebagai hadiah untuk pacarnya yang bakal berulang tahun.

Memanglah kasih seseorang ibu untuk anaknya tak dapat kita sangkal. Tetapi bisakah anda bayangkan bagaimanakah sang ibu mesti lebih berusaha keras untuk membayar kewajiban cicilan setiap bulannya, belum lagi untuk memenuhi keperluan setiap harinya. Apabila dirupiahkan jadi harga iPhone 6 Plus 64GB sejumlah Rp. 13. 696. 000, -, serta harga Samsung Note 4 dalam sejumlah Rp 7. 144. 000, -. berarti si ibu itu mesti membayar keseluruhan Rp. 20. 840. 000, –

Terima kasih telah membaca artikel tentang bokep anak memaksa ibu, hot makcik. Apabila artikel ini bermanfaat silakan dibagikan, terima kasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *